Obě tovární Ducati v top3

08.02.2024

Francesco Bagnaia se v prvním předsezónním testu 2024 v Sepangu umístil na prvním místě s rekordním časem na kolo. Enea Bastianini byl třetí.
Foto: Ducati

Celkem čtyři Ducati se dostaly pod hranici 1:57. Druhý byl Jorge Martín (Pramac Racing Team) a čtvrtý Alex Márquez (Gresini Racing MotoGP). Na konci prvního předsezonního testu sezony MotoGP 2024 byl nejrychlejší Francesco Bagnaia. Díky senzačnímu času na kolo 1:56,682 (o 0,809 sekundy rychlejšímu než stávající rekord okruhu, který pochází z loňského listopadu a je pod ním podepsán právě Bagnaia) se jezdec týmu Ducati Lenovo Team ujal vedení na konci posledního ze tří dnů testování na okruhu Sepang v Malajsii.

Test v Sepangu začal pro jezdce z Turína těžkým začátkem, když v prvním kole havaroval kvůli mokrým skvrnám na trati po dešti, který spadl předchozí noc. Na stejném místě krátce poté havaroval i další jezdec, což způsobilo vyvěšení červené vlajky. Jakmile se trať znovu otevřela, Bagnaia, následovaný týmovým kolegou Eneou Bastianinim, absolvoval několik kol na Desmosedici GP23, aby se po zimní přestávce znovu seznámil s motocyklem před zahájením prací na vývoji balíčku 2024.

Po testování nového motoru, různých konfigurací nastavení a dalších aktualizací Pecco a Enea druhý den vyzkoušeli novou kapotáž a nový výfuk a obecně získali pozitivní ohlasy na všechny testované položky. Na potvrzení toho Bastianini ve středu skončil v čele díky nejrychlejšímu kolu 1:57,134, což je čas pod stávajícím rekordem okruhu.

Bagnaia naopak dokončil druhý den na pátém místě a rozhodl se pro "útok na čas" následující den. Kromě úřadujícího mistra světa patřil Bastianini k jediným čtyřem jezdcům, kteří dokázali v Sepangu překonat hranici 1:57 min. Jezdec z Rimini skončil třetí s časem 1:56,915, za Ducati Jorgeho Martína (Pramac Racing Team) na druhém místě a před Desmosedici GP23 Alexe Márqueze (Gresini Racing MotoGP) na čtvrtém místě.

Francesco Bagnaia (#1, Ducati Lenovo Team) - 1. místo (1:56,682 - 151 kol)
"Na motorce se cítím opravdu pohodlně. Čas, který jsem zajel v prvním útoku sezony na čas, byl fantastický, ale tohle je test a podmínky dnes byly perfektní. Jediné, s čím nejsem úplně spokojený, byla ranní simulace sprintového závodu. Měl jsem menší problém, který mě zpomalil, ale to už jsem se rozjel a nechtěl jsem se vracet do garáže, takže jsem pokračoval až do konce. Každopádně jsme ukázali, že známe potenciál této motorky. Za pouhé tři dny jsme se hodně zlepšili. Ještě nejsme stoprocentní, ale nejsme daleko. Řekl bych, že jsme na 80 %. V Kataru vyzkoušíme různé mapy, ale program bude víceméně stejný jako v Sepangu."

Enea Bastianini (#23, Ducati Lenovo Team) - 3. místo (1:56.915 - celkem 142 kol)
"S těmito třemi dny testování jsem spokojený, bilance je pozitivní a od prvního dne jsme vykročili správnou nohou. Dnes se nám také podařilo být rychlí při útoku na čas a zajet 1:56, což jsem si před příjezdem sem nemyslel, že se mi podaří. Oproti loňsku jsem se zlepšil v časovém útoku, což bylo důležité. Dnes ráno jsme absolvovali simulaci sprintového závodu. Tempo bylo dobré, i když jsem cítil nějaké vibrace v zadní části. Z těchto tří dnů máme pozitivní zpětnou vazbu, ale nyní bude důležité si vše znovu vyzkoušet v Kataru, abychom pochopili, jak se motorka chová v různých podmínkách, a měli více dat k porovnání. Celkově už je balík na dobré úrovni."

Jezdci týmu Ducati Lenovo se vrátí na trať ve dnech 19. a 20. února na mezinárodním okruhu Lusail v Kataru, kde proběhne poslední předsezonní test pro sezonu 2024.